TV, telefon och internet
Bredband 1000 Mbit/sek och digital-tv med kanalpaket Lagom från Telia ingår i ditt boende i Brf Tvillingen1.
Från den 10 september 2024 har vi ett nytt avtal och tillgång till 1000 Mbit/sek bredband. För detta krävs att du byter till en ny router och eventuellt ny tv-box, som beställs via Telia.se eller Telia kundservice tel 020-202070. Du har tillgång till ett (1) tillfälle av installationshjälp. När en ny boende flyttar in ges också möjlighet till ett (1) tillfälle av installationshjälp.
Bredbandstelefoni ersätts under hösten 2024 av Telia Hemtelefoni via mobilnät. Tjänsten beställer du via Telias kundtjänst, 020-202070. Läs mer på telia.se/hemtelefoniviamobilnat.
En aktiv tv-kod krävs
För att kunna fortsätta titta på tv efter uppgraderingen måste du ha en aktiv tv-kod. Även detta ordnar du via Telia.se eller deras kundservice tel 020-202070.
- All hårdvara tillhör ägaren av lägenheten och ska återlämnas till Telia efter uppsägning av avtalet vid flytt.
- Om du saknar något, till exempel kod till din TV-tjänst, ska du kontakta Telia eller föreningens styrelse.
Betalning och fakturering
- Om du redan har exakt samma tjänster från Telia när du flyttar in får du inte längre fakturor för dessa.
- Tjänster du använder som inte ingår i det kollektiva avtalet fortsätter du att betala för via Telias fakturor.
Support och frågor
Vill du veta mer om Telias kollektiva tjänster, läs mer på telia.se/kollektivavtal. Här kan du bland annat aktivera de abonnemang som ingår i din månadsavgift.
Om du behöver hjälp med extra tjänster utöver de som ingår i ditt boende eller support på annat sätt, kontakta Telias kundtjänst: Telia.se.