Valberedningen

Valberedningens uppgift är att underlätta valen till de olika förtroendeuppdrag som finns i en bostadsrättsförening.

Valberedningen arbetar på uppdrag av föreningens ägare. Den har ingen formell koppling till föreningens styrelse utan är medlemmarnas organ för att bereda frågor om val. Den fattar inga egna beslut om vem som skall väljas. Dess förslag är just förslag. Det är stämman som beslutar och medlemmarna har förslagsrätt vid val till förtroendeposter.

Valberedningen i Tvillingen1 består av två eller tre ledamöter och väljs årligen av föreningsstämman. Under år 2024-2025 utgörs valberedningen av:

Marie Unander-Scharin 070-959 02 32
Stefan Häggqvist

Är du intresserad av att arbeta inom föreningen eller kanske har du någon granne som du vill föreslå? Välkommen att kontakta valberedning eller styrelse.